سید مهدی رحمتی در گفتگو با وب سایت شخصی خودش پاسخ گوی سوالات شد.

از شکست سنگین استقلال در برابر ملوان شروع کنیم.

متاسفانه بدترین نتیجه این فصل برای استقلال رقم خورد و ما بازی را که میتوانستیم برنده باشیم به چند دلیل ساده باختیم.

به چه دلیلی؟

قطعا سهل انگاری خودمان دلیل اول این شکست بود و شرایط بسیار نامطلوب زمین نیز تاثیر بسیاری در عملکرد استقلال داشت. ضمن اینکه معتقدم اخراج پژمان منتظری باعث تحلیل استقلال گردید.

تصمیم داور اشتباه بود ؟

به هیچ عنوان دوست ندارم سهل انگاری خودمان را گردن داور بیندازم. روی آن صحنه دوبازیکن در تعقیب رافخایی بودند او ضربه اش را زد که من گرفتم و سپس سرنگون شد. خیلی سخت است در آن شرایط ناهموار زمین که راه رفتن هم مشکل است پژمان بتواند برای خطا تمرکز کند!

مگر برای خطا هم تمرکز لازم است ؟

برای انجام هر کاری باید تصمیمی گرفت و این تصمیم نیاز به تمرکز دارد که با توجه به قدرت مغز انسان حتی کمتر از ثانیه صورت میگیرد. به هر حال ما باختیم و این برد مبارک تیم سخت کوش ملوان باشد .

تو یک پنالتی گیر محسوب میشوی ولی پنالتی بازیکن ملوان دقیقا برخلاف حرکتت وارد دروازه شد؟

هیچ دروازه بانی در تمام دنیا وجود ندارد که مثلا ظرف 10 سال دوران بازیگریش همه پنالتی ها را مهار کرده باشد رافخایی پنالتیش را به بهترین شکل زد.

در پایان نیمه اول عصبی به نظر میرسیدی و داشتی زیر لب حرف هایی میزدی .

در واقع داشتم غر میزدم .

به چه کسی ؟ 

به خودمان.

قبل از گل اول ملوان یک ضربه سر زدند که تو به کرنر فرستادی . 

خب ؟

ازهمان نقطه مجددا از کنار حنیف عمران زاده توانستند با ضربه سر توپ را وارد دروازه ات کنند.

چطور؟

حنیف روی 2 گل از 4 گل ملوان مقصر به نظر میرسید .

اصلا این طوری به فوتبال نگاه نکنید . عرض کرم قرار نیست تمام ضربات پنالتی را دروازه با ن بگیرد ویک مدافع هم در آن محوطه بزرگ تمام تلاشش را برای دفع توپ انجام میدهد . به هرحال این هم جزو اتفاقات فوتبال است . 

مشکلات مالی استقلال خیلی ها را به اعتراض وا داشت، برخی مثل شما حرفی نزده اند ؟

در روزهای قبل فرصتی برای مصاحبه نبود، من هم مثل همه آدم ها روی دستمزدم حساب میکنم و برایش برنامه ریزی میکنم . ابتدا فکر میکردم اگر گلایه کنم حاشیه سازی میشود و برخی تصور میکنند به خاطر پول از کوره در رفتم اما سپس متوجه شدم سکوت من میتواند ابهام آمیز باشد . 

میخواهم بگویم استقلال در ابتدای فصل بدون حضور بسیاری از اعضای کنونی هیئت مدیره و با تلاش دکتر فتح الله زاده، دکتر امیدوار رضایی، آقای علی امیری و سایر معاونین باشگاه بسته شد و این گروه توانستند تیم خوبی را برای استقلال ببندند. بسیاری از بازیکنان جدید و قدیم استقلال سالهاست فتح الله زاده را میشناسند و برای حرفش اعتبار خاصی قائلند و به همین اعتبار بدون دریافت مبلغی قرارداد بسته اند . حالا وقت آن رسیده اعضای محترم هیئت مدیره نیز ابراز وجود کنند و با حل مشکلات مالی باشگاه نشان دهند حضورشان مفید فایده است . 

در این مدت در رختکن استقلال بعد از پیروزی و شکست تفاوتی دیده نشده چون هیچکس نیست به رختکن بیاید . فتح الله زاده هم به زحمت صورت خودش را سرخ نگه داشته و از منابع مالی شخصی خود گذاشته تا چرخ باشگاه بچرخد. استقلال مدعی قهرمانی است و ادامه یافتن این مشکل میتواند به معضل تبدیل شود یک تیم هم اگر توی بحران بیفتد چند هفته را از دست میدهد تا برگردد روی فرم ! چند هفته یعنی چند امتیاز که تا آخر فصل خیلی ارزشمند است . باز هم اظهار امیدواری میکنم مشکلات موجود ظرف همین یکی دو روز برطرف شود وگرنه روزهای تلخی برای تیم رقم میخورد .

 

مصاحبه حسینی رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان را خوانده ای ؟ 

متاثر شدم . چقدر بد است انسانها نیمه پر لیوان را نبینند . من بازیکن سپاهان نیستم، آقای ساکت هم مدیر این باشگاه نیست و در حال حاضر نیازی به یکدیگر نداریم کما اینکه میتوانم از ایشان به دلیل عدم تسویه حساب مطالباتم ناراحت باشم .اما پس از دیدن ساختار مدیریتی سپاهان در 10 سال گذشته نمیتوانم کتمان کنم این باشگاه با مدیریت ساکت به یک قطب بزرگ در فوتبال ایران و حتی آسیا تبدیل شد. سپاهان تیمی ریشه دار و قدیمی است  اما در این 10 سال صاحب ابهت شد . متاسفم برخی مسائل سیاسی به تیم های مردمی ضربه میزنند . اگر شما با یکدیگر اختلاف سلیقه درمسائل سیاسی دارید بروید در همان محیط حل و فصل کنید . نه اینکه در سیستم فوتبال .

به مبلغ قرارداد شما اشاره مستقیم شده است.

قبلا هم شده، مگر خلاف کرده ام؟ زمانی با سپاهان قرارداد دوساله بستم که قانون سقف قرارداد را نگذاشته بودند.

من قبلا هم در سپاهان عضویت داشته ام و آقایان بروند با در نظر گرفتن ارزش پول آن دوره ببینند چقدر به همین باشگاه با مدیریت آقای ساکت پول رضایت نامه دادم، یا یک فصلی که در سال  83 و 84  عضو سپاهان بودم چقدر دستمزد گرفتم. میخواهم صراحتا بگویم دروغ گفتن برای مرد خوب نیست و خود من یا حرفی را نمیزنم یا اگر بگویم راستش را میگویم، آقای حسینی نه من به شما پیشنهاد مالی دادم و نه شما به بنده! اولا من در ساختار سپاهان با اشخاص بزرگی مثل آقایان سمیعی نژاد، اسلامیان و ساکت مذاکره کردم و پای قراردادم امضای تک تک اعضای هیئت مدیره موجود است. من باید به ریز جزئیات هم اشاره کنم. آقای حسینی یکبار وقتی که ما با تیم ملی اتریش بودیم تماس گرفت و گفت: بیایید تا در مورد تمدید و مبلغ قراردادتان صحبت کنیم، عینا به ایشان گفتم مبلغ مورد نظر من طبق آئین نامه سازمان لیگ است و نه پول بیشتری می خواهم و نه کمتر و اگر با باشگاه استقلال به نتیجه نرسیدم مینشینیم و صحبت می کنیم.

تکراری شده که باز هم بپرسیم چرا پس از 2 سال تمایلی به تمدید قرارداد نداشتی؟

دو دلیل مهم داشتم میخواستم پس از چهار سال بازی در کرمان و اصفهان به تهران برگردم، پسرم علی باید به پیش دبستانی میرفت و من اکثر اوقات  در اردوهای باشگاهی و تیم ملی شرکت داشتم و نمی توانستم مثل تمام آن چهار سال مزاحم خانواده خودم یا خانواده همسرم شوم تا هنگام سفر و اردوهای شبانه روزی کنار زن و بچه ام باشند. البته اشتیاق داشتم به استقلال که خانه ام محسوب میشد باز گردم و دلیل دوم  اتفاقاتی بود که در سپاهان افتاد و آقای حسینی یکی از مسببین آن به شمار می رود.

چه اتفاقاتی؟

ایشان با ورود به هیئت مدیره و با حرفهایش تلاش مجموعه سپاهان و ما را لوث کرد و گفت ما میخواهیم از سال بعد جوانمردانه قهرمان شویم، مگر ناجوانمردانه قهرمان شده بودیم؟ که رئیس هیئت مدیره باید این حرف ها را بزند. شما اگر با برخی از اعضای هیئت مدیره اختلاف سلیقه سیاسی دارید چرا زحمت یکی مثل من را پایمال می کنید می دانید چند بازی سپاهان را با درد وحشتناک کتف، زانو و مچ پا بازی کردم تا به تیمم کمک کنم، می دانی همه بچه ها چقدر زحمت کشیدند و خون دل خوردند! بعد به جای تقدیر باید به ما لقب ناجوانمردانه چسباند؟ این حرف او خیلی سنگین و غیر قابل تحمل بود اما به زحمت سکوت کردم تا حاشیه سازی نشود و خودش دوست داشت دوباره و در این مقطع سر حرف باز شود. 

با باشگاه سپاهان تسویه حساب کردی؟

طبق توافق کتبی من و تک تک اعضای هیئت مدیره سپاهان، مالیات مشاغل بنده به عهده باشگاه است که هنوز پرداخت نشده و مالیات تکلیفی بر عهده خودم بود که پرداخت کردم. ضمنا مبلغ 80 میلیون تومان از این باشگاه طلب کارم که هنوز پرداخت نشده و یک نکته مهم دیگر وجود دارد که دوست نداشتم رسانه ای شود ولی مجبورم بگویم تا دینی به گردن من نباشد. آقایان حق بچه های محک نباید پایمال شود. پاداش های من در موفقیت های سپاهان  حدود 35 میلیون تومان بود که ازشما خواهش کردم آنرا به حساب بچه های محک واریز کنید، این نذر من بود برای موفقیت تیم ولی علاوه بر تماس ها و خواهش های شفاهی من این اتفاق نیفتاد، حالا در رسانه ها میگویم حق بچه های محک خوردن ندارد و نباید خودتان را مدیون آنها کنید. من به صورت قانونی طلبم را خواهم گرفت ولی اگر حق این بچه ها پایمال شود  آنهایی که این مهم را نادیده گرفتند باید تا قیامت جوابگو باشند. خدا را شاهد می گیرم دوست نداشتم این مطلب رسانه ای شود ولی مجبور شدم این را بگویم.

درسپاهان دلالی دیدی؟

خود من در سه دوره با سپاهان قرارداد بستم که بدون واسطه یا حتی مدیر برنامه با آقای ساکت نشستیم، صحبت کردیم و با حضور یا اطلاع اعضای هیئت مدیره قراردادم منعقد شد. یک چیز جالب یادم افتاد این  آقای حسینی یک بار در هتل المپیک با برخی از دروازه بانان لیگ برتری مذاکره کرد، حتی مذاکره ای با دوست عزیزم آقای میثاق معمارزاده جلوی چشم خود من انجام داد، میخواهم بگویم شما همه دورهایتان را زدید و دوباره آمدید سراغ من! 

این را گفتم تا طرفداران سپاهان در جریان باشند. ضمنا بازهم تاکید میکنم سپاهان در آستانه صعود به نیمه نهایی آسیا اسیر لج و لجبازی و مسائل غیر فوتبالی یک برخی ها شد، آنهایی که نقشی در موفقیت های سپاهان نداشتند اما در بحرانی کردن سپاهان نقششان پررنگ و ماندگار بود. این ها باعث شدند من و بعضی از بچه ها حتی به ماندن در سپاهان فکر هم نکنیم  ، احسان سریعا خود را سرباز کرد، توره رفت ، من و چند نفر دیگر هم رفتیم و ...!

صحبت خاصی مانده ؟

من از خدا می ترسم و در پایان میگویم اگر زره ای دروغ در حرف هایم بود خدا از من نگذرد، اما شما نیز صلاح خودتان را می دانید! در خاتمه تشکر می کنم از هوادارن استقلال که حامی بزرگی برای این تیم هستند، اهل وعده دادن نیستم اما به آنها قول میدهم با صد در صد توان برای موفقیت استقلال تلاش خواهیم کرد تا قهرمان لیگ برتر شویم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 13 مهر 1390برچسب:, | 4:19 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |